Sri Matsya Mahapuranam-1    Chapters   

శ్రీదేవ్య ష్టోత్తరశతస్థాన సంపుటితనామావళి

'ఓం' వారాణస్యాం విశాలాక్ష్యై 'నమః'

నైమిశే లింగధారిణ్యౖ

ప్రయాగే లలితాయై

గంధమాదనే కాముకాయై

మానసే(సరసి)కుముదాయై

విశ్వేశ్వరే విశ్వాయై

విశ్వకాయాం మాయై(లక్ష్మ్యై)

ఇచ్ఛాయాం మదనోత్కటాయై

గోమంతే గోమత్యై

మందారే కామచారిణ్యౖ. 10

చిత్రరథే మదోత్కటాయై

హస్తినాపురే జయంత్యై

కన్యాకుబ్జే గౌర్యై

మలయపర్వతే రమ్యాయై

హిమవత్సానుని నందాయై

గోకర్ణే భద్రకర్ణికాయై

స్థాణ్వీశ్వరే భవాన్యై

బిల్వ కే బిల్వపత్త్రికాయై

శ్రీశైలే మాదవ్యై

భ##ద్రేశ్వరే భద్రాయై. 20

వరాహశైలే జయాయై

కమలాలయే కంబళాయై

పుష్కరే పురుహూతాయై

కేదారే మార్గదాయిన్యై

చంద్రకోట్యాం రుద్రాణ్యౖ

కాళంజరగిరౌ కాళ్యై

మహాలింగే కపిలాయై

మకుటే మకుటేశ్వర్యై

సాలగ్రామే మహాదేవ్యై

శివలింగే శివప్రియాయై. 30

మాయాపుర్యాం కుమార్యై

లలితే సంతతాయై

ఉత్పలాక్షే సహస్రాక్ష్యై

మహోత్పలే హిరణ్యాక్ష్యై

గయాయాం మంగళాయై

పురుషోత్తమే విపులాయై

విపాశాయాం అమోఘాక్ష్యై

పుండ్రవర్ధనే పాటలాయై

సుపార్శ్వే నారాయణ్యౖ

త్రికూటే భద్రసుందర్యై. 40

విపులే విపులాయై

మలయాచలే కల్యాణ్యౖ

కోటితీర్థే కోట్యక్ష్యై

మాగధవనే సుగంధాయై

కుబ్జామ్రకే త్రిసంధ్యాయై

గంగాద్వారే రతిప్రియాయై

శివకుండే సునందాయై

దేవికాతటే నందిన్యై

ద్వారవత్యాం రుక్మిణ్యౖ

బృందావనే రాధాయై. 50

మథురాయాం దేవక్యై

పాతాళే పరమేశ్వర్యై

చిత్రకూటే సీతాయై

వింధ్యే వింధ్యనివాసిన్యై

సహ్యాద్రౌ ఏకవీరాయై

హరిశ్చంద్రే చంద్రికాయై

రామతీర్థే రమణాయై

యమునాయాం మృగావత్యై

కరవీరే మహాలక్ష్మ్యై

వినాయకే ఉమాదేవ్యై. 60

వైద్యనాథే ఆరోగ్యాయై

మహాకాళే మహేశ్వర్యై

శుక్లతీర్థే అభయాయై

వింధ్య కందరే స్మృత్యై

మాండవ్యే మాండక్యై

మా హేశ్వరే పురే స్వాహాయై

ఛాగలాండే ప్రచండాయై

అమరకంటకే చండికాయై

సోమేశ్వరే వరారోహాయై

ప్రభాసే పుష్కరావత్యై. 70

సముద్రతటే సరస్వత్యాం దేవమాత్రే

మహాలయే మహాభాగాయై

పయోష్ణే పింగళావత్యై

కృతశౌచే సింహికాయై

కార్తికేయే యశస్కర్యై(శాంకర్యై)

ఉత్పలావర్తకే లోలాయై

సిందుసంగమే సుభద్రాయై

సిద్ధవనే లక్ష్మ్యై మాత్రే

భరతాశ్రమే అనంగాయై

జాలంధరే విశ్వముఖ్యై. 80

కిష్కింథపర్వతే తారాయై

దేవదారువనే పుష్ట్యై

కాశ్మీరమండలే మేధాయై

హిమాద్రౌ ఉ(భీ)మాదేవ్యై

షష్ఠీ వస్త్రేశ్వర్యై

కపాలమోచనే శుద్ధ్యై

కాయావరోహణ మాత్రే

శంఖద్వారే ధ్వన్యై

పిండారకే ధృత్యై

చంద్రభాగాయాం కలాయై. 90

అచ్ఛోదే శూలధారిణ్యౖ

వైణాయాం అమృతాయై

బదర్యాం ఊర్వశ్యై

ఉత్తరకురౌ ఓషధ్యై

కుశద్వీ పే కుశోదక్యై

హేమకూటే మన్మథాయై

కుముదే సత్యవాదిన్యై

అశ్వత్థే(వృక్షే)వందనీయాయై

వైశ్రవణా(కుబేరా)లయే నిధయే

వేదవదనే(వేదారంభే)గాయత్ర్య. 100

శివసన్నిధౌ పార్వత్యై

దేవలోకే ఇంద్రాణ్యౖ

బ్రహ్మశరీరే సంస్వత్యై

సూర్యబింబే ప్రభాయై

మాతృకాసు వైష్ణవ్యై

సతీషు అరుంధత్యై

రామాసు(స్త్రీషు)తిలో త్తమాయై

సర్వశరీరిణాం చిత్తే బ్రహ్మకలా

నామ్న్యై శక్తయే. 108

(ఈ చెప్పిన ఆ యా స్థానములందుఈ చెప్పిన రూపములలో ఉన్న మహాతత్త్వము భగవచ్ఛక్తియే. అను భావనచేయుచు శ్రీదేవిని అర్చించవలయును. ఈ చెప్పినవానిలో తీర్థక్షేత్రములుగా నున్నవి నేడు ఎచ్చట ఏ పేరులతో నున్నవి-అను విషయము 'Sakta Pithas' అను గ్రంథమున చూడనగును.

98. నామమున - వందనీయా - వందనికా - బదనిక - అను పేరుతో వ్యవహరింపబడు అశ్వత్థవృక్షాశ్రిత వృక్షవిశేషము అని తోచుచున్నది. ఇట్టిది ఓషధీ విశేషము కావున శ క్తిరూపమగును. అనదగియున్నది-అనువాదకుడు.)

(47అ.) శుక్రప్రోక్త శివత్రిశతీనామావళి

ఓం శితికంఠాయ నమః

కనిష్ఠాయ

సువర్చసే

లేలిహానాయ

కావ్యాయ

వత్సరాయ

అంధసస్పతయే

కపర్దినే

కరాళాయ

హర్యక్షాయ. 10

వరదాయ

సంస్తుతాయ

స్తుతార్థాయ

దేవదేవాయ

రంహసే

ఉష్ణీషిణ

సువక్త్రాయ

సహస్రాక్షాయ

మీఢుషే

వసురేతాయ. 20

రుద్రాయ

తవసే

కృత్తివాససే

హ్రస్వాయ

వ్యుప్తకేశాయ

సేనాన్యే

రోహితాయ

కపయే

రాజవృక్షాయ

తక్షక క్రీడనాయ. 30

సహస్రబాహవే

సహస్రనయనాయ

సహస్రశిరసే

బహురూపాయ

వేధసే

హరాయ

బహురూపాయ

శ్వేతాయ

పురుషాయ

గిరీశాయ. 40

మనోజ్ఞాయ

చిత్తినే

సుక్షతాయ

సంతృప్తాయ

సుహస్తాయ

ధ్వనినే

భార్గవాయ

నిషంగిణ

తారాయ

సాక్షాయ. 50

క్షపణాయ

తామ్రాయ

భీమాయ

ఉగ్రాయ

శివాయ

మహాదేవాయ

శర్వాయ

విరూపాయ

శివాయ

హిరణ్యాయ. 60

విశిష్టాయ

జ్యేష్ఠాయ

మధ్యమాయ

బభ్రవే

పిశంగాయ

పింగళాయ

అరుణాయ

పినాకినే

ఇషుమతే

చిత్రాయ. 70

రోహితాయ

దుందుభ్యాయ

ఏకపాదాయ అజాయ

అహయేబుధ్ని యాయ

మృగవ్యాధాయ

సర్వాయ

స్థాణవే

భీషణాయ

బహునేత్రాయ

పథ్యాయ. 80

సునేత్రాయ

ఈశ్వరాయ

కపాలినే

ఏకవీరాయ

మృత్యవే

త్ర్యంబకాయ

వాస్తోష్పతయే

పినాకాయ

ముక్తయే

కేవలాయ. 90

ఆరణ్యాయ

గృహస్థాయ

యతయే

బ్రహ్మచారిణ

సాంఖ్యాయ

యోగాయ

వ్యాధినే

దీక్షితాయ

అంతర్హితాయ

శర్వాయ . 100

భ##వ్యేశాయ

శమాయ

రోహితే

చేకితానాయ

బ్రహ్మిష్ఠాయ

మహర్షయే

చతుష్పదాయ

మేధ్యాయ

రక్షిణ

శీఘ్రగాయ. 110

శిఖండినే

కరాళాయ

దంష్ట్రిణ

విశ్వవేధసే

భాస్కరాయ

ప్రదీప్తాయ

దీప్తాయ

సుమేధసే

క్రూరాయ

వికృతాయ. 120

బీభత్సాయ

శివాయ

సౌమ్యాయ

పుణ్యాయ

ధార్మికాయ

శుభాయ

అవధ్యాయ

అమృతాయ

నిత్యాయ

శాశ్వతాయ. 130

వ్యవృత్తాయ

యవిష్ఠాయ

భరతాయ

రక్షసే

క్షేమ్యాయ

సహమానాయ

సత్యాయ

ఋతాయ

కాట్యాయ

సభా(ఖా)య. 140

శూలినే

దివ్యచక్షుషే

సోమపాయ

ఆజ్యపాయ

ధూమపాయ

ఊష్మపాయ

శుచయే

పరిధానాయ

సద్యోజాతాయ

మృత్యవే. 150

పిశితాశాయ

శర్వాయ

మేఘాయ

విద్యుతా(త్యా)య

వ్యావృత్తాయ

వరిష్ఠాయ

భరతాయ

వక్షసే

త్రిపురఘ్నాయ

తీర్థాయ. 160

చక్రాయ

రోమశాయ

తిగ్మాయుధాయ

దక్షాయ

సమిధ్దాయ

పులస్తయే

రోచమానాయ

చండాయ

స్థితాయ

ఋషభాయ

వ్రతినే

యుంజమానాయ

శుచయే

ఊర్ధ్వరేతసే

ఆసురఘ్నే

మఘఘ్నాయ

మృత్యుఘ్నే

అంతకాయ

కృశానవే

ప్రశాంతయ. 180

వహ్నయే

కింశిలాయ

రక్షోఘ్నాయ

పశుఘ్నాయ

విఘ్నాయ

శ్వసితాయ

అనాహతాయ

సర్వాయ

వ్యాపినే

తాపనాయ. 190

అనాశ్రితాయ

దేవాయ

సమిత్యధిష్టితాయ

కృష్టాయ

జయంతాయ

లోకానామీశ్వరాయ

హిరణ్యబాహవే

పాశాయ

సమాయ

సుకన్యాయ. 200

సుసస్యాయ

ఈశానాయ

సుచక్షుషే

క్షప్రేషవే

సుధన్యాయ

ప్రథమాయ

శివాయ

కపిలాయ

పిశంగాయ

మహాదేవాయ. 210

శ్రీమతే

మహాకామాయ

దీప్తాయ

రోదనాయ

సహాయ

దృఢధన్వినే

కవచినే

రథినే

వరూథినే

భృగునాధాయ. 220

శుక్రాయ

గహ్వరేష్ఠాయ

వేధసే

అమోఘాయ

ప్రశాంతాయ

అమృతాయ

వృషాయ

భగవతే

మహతే

కృత్తివాసనే. 230

పశూనాంపతయే

భూతానాంపతయే

ప్రణవాయ

ఋచే

యజుషే

సామ్నే

స్వాహాయ

స్వధాయ

వషట్కారాత్మనే

అర్థాత్మనే. 240

స్రష్ట్రే

ధాత్రే

కర్త్రే

హర్త్రే

కృపణాయ

భవద్భూతభవిష్యాయ

కర్మాత్మనే

వసవే

సాధ్యాయ

రుద్రాయ. 250

ఆదిత్యాయ

అశ్వినాయ

నిర్గుణాయ

గుణజ్ఞాయ

వ్యాకృతాయ

కృతాయ

స్వయంభువే

ప్రజాయై

అపూర్వాయ

ప్రథమాయ. 260

ప్రజానాంపతయే

బ్రహ్మాత్మనే

ఆత్మేశాయ

ఆత్మవశ్యాయ

సర్వస్యాతిశయాయ

సర్వభూతాత్మభూతాయ

భూతాత్మనే

నిర్గుణాయ

గుణజ్ఞాయ

అవ్యాకృతాయ. 270

ఆకృతాయ

విరూపాక్షాయ

మిత్రాయ

సాంఖ్యాత్మనే

పృథివ్యై

అంతరిక్షాయ

దివ్యాయ

మహాయ

జనాయ

తపాయ. 280

సత్యాయ

లోకాత్మనే

అవ్యక్తాయ

మహాంతాయ

భూతాదయే

ఇంద్రియాయ

ఆత్మజ్ఞాయ

విశిష్టాయ

సర్వాత్మనే

నిత్యాయ. 290

ఆత్మలింగాయ

సూక్ష్మాయ

చేతనాయ

బుద్ధాయ

విభ##వే

మోక్షాత్మనే

పూర్వతస్త్రిఘలోకేషుస్థితాయ

పరతస్త్రిఘలోకేషుస్థితాయ

సత్యాంతేఘసప్తసులోకేషుస్థితాయ

మహాంత్యేషుచతుర్షు

లోకేషుస్థితాయనమః. 300

ఇందు కొన్ని నామములు పునరావృత్తమయినవి. అట్టి వానికి వ్యుత్పత్తిననుసరించి అర్థభేదమును గ్రహించవలయును. ఇట్టిస్థితి ఆయా (నామ) స్తోత్రములందు సహజముగ కనబడుచున్న విషయమే.

Sri Matsya Mahapuranam-1    Chapters